Creeaza.com - informatii profesionale despre


Simplitatea lucrurilor complicate - Referate profesionale unice
Acasa » tehnologie » constructii
BOLTA

BOLTA




BOLTA

- efect gravitational ascendent

- efect de delimitare: inchidere perimetrala a spatiului (laterala), deschidere la capete

- efect de directionare: efect de directionare longitudinala



- efect ascendent amplificat

- boltile gotice (frant)

- bolti eliptice, parabolitice h > l/2

- bolta in plin cintru

-efect ascendent echilibrat

- renastere, romanic, baroc h = l/2

- Madeleine : Vezelay, Crystal Palace, sticla.

- bolta segmentata, plata

- efect ascendent diminuat, contracarat

- rococoul german

- hangarul Orly: Pierre Gineroi - beton aparent, nu f inalta

- sticla anuleaza efectul descendent h < l/2

BOLTA DE INTERSECTII

- imprumuta mult din proprietatile cilindrului, cupolei

- nu are efect de delimitae (4 deschideri)

- inventata de romani

- la o nava (de templu) : directionare transversala

Acoperis in 2 ape

-aceleasi proprietati ca si bolta

- Noua Zeelanda - Coliba Mani

- acoperisuri pe ferme ( lemn, metalic) - inventator romani

-ferme cu tirant sau cu grinzi inclinate

- la noi ( in Romania) sarpante pe scaune, capriori,popi, pane ( ex. Hala Traian - Bucuresti)

(Holul Ghiseelor - Terminii dei Roma)

Filarete - autor si arhitect al sec XV a scris Poveste despre Adam

Langier - originea arhitecturii clasice , sistemul trilitic

La greci

Acoperisul ft ascutit :

Zone ploioase, civilizatia lemnului

Sita, sindrila, tabla

Acoperisurile gotice, cladirile de cult

Arhitectura nobiliara rezidentiala

Acoperis nu foarte ascutit:

Efect ascendent echilibrat, dar nu la 90 de grade

Ex. San Francisco Assisi - frontoane clasice

EX. Panteon 108 grade ( pentagon regulat - prop de aur )

Ex. Biserica de la Pienza 108 grade

Ex. Templele grecesti 140 grade

Acoperis aproape plat:

Reactie foarte plata, mult diminunat

Ex. Bazinul mediteranean, Sud, in Alpii Tirolului - zapaa ca protectie termica

Ex. Zonele de campii, vant puternic , America

Ex. Casa Peeriei - FLW

Acoperis cu rupere de panta - efect de protectie, inchidere da masivitate si materialitate cladirii

Profil convex pe exterior:

Francois Mansart - mansarda

Louis le Vaul - adevaratul inventator al mansardei

Sec 17 in general , in special in Franta

Efect de masivitate

Profil concav spre exterior:

Zone de campie

Dobrogea, Dunarea,

Populatiile nomade cu corturi

Efect de acoperis foarte usor

Rococo secolul 18

Acoperis simplu inclinat:

Shed - adapost

Efect complex de nesimetrie si de dinamicitate in modernism

Pigmeii

Asimetrie - tensiune, echilibru dinamic , efect ascendent si descendent in acelasi timp. Efect de delimitare , cuplu complementar, deschidere, inchidere

Efect de directionare: longitudinala si in linia de cea mai mare panta

Ex. Marcel Breur , NY- MOMA, Zaha Hadid - Vitra Fire Station in Rhein

Folosita ca copertina facand tranzitia dintre interior si exterior

Ex: Gara Termini din Roma, Tribunele stadioanelor

Forma prismelor simple in postmodernism

Vernacular, popular, urban - arhitectura de autor , de specialist

Neovernaculara: lemn, sindrila = vernacular urban

Charles Moore - Casa Namei , Michael Graves,Robert Venturi

2 volume cu acoperire de o sing panta, efect de tensiune, in zona de munte

Acoperisul plat si plafonul:

Efect neutru, echilibrat (presiune de jos=presiunea de sus)

Nu trimite catre periferie, exterior

Sens de deschidere, exterior

Folosit in modernismul interbelic - puritatea geometrica,rigurozitate; functionalism, stil international

Mies van der Rohe: Dumnezeu e in detalii ; Pavilionul din Barcelona - plafonul unifomizeaza spatiile

Personalizarea planseului plat metode:

1.Tratarea suprafetei

2.Tratarea tranzitiei dintre plafon si pereti - efect gravitational

3.Metode de articulare a tranzitiei

1.Tratarea suprafetei:

- grinzi aparente ( directionale ) - joc de niveluri

- plafon casetat : vibrarie a luminii si formei exemplu: Mies van der Rohe - Galerie in Berlin

- traseu in plafon ( corpuri de iluminare)

- ex: Marcel Breuer - Whitney House - lumina

2.Tratarea articulatiei

-muchia inlocuita cu un colt rotunjit

Ex: in palfon se afla o fereastra - Albert Spaer

Planseu deschis efect ascendent

Surse de lumina

Efect de plutire ascendent

Sursa de lumina si planseu ridicat



Ex: Le Corbusier - Vila La Roche - supralumini laterale

Planseu extins

Pluteste, un efect ascendent

Plafonul deschis la culoare , mai simplu

Ex. Aldo von Eycks - Pavilionul de sculptura in aer liber

Ex. Teatrul Olimpic - Palladio , plafonul pictat

4.Planseu coborat

- descendent - efect de intimiatate

- culoare inchisa a plafonului si coborat

- ex: Tadao Ando - Koshimo House

- ex: Le Corbusier - Unite d habitation Marseille

4. Tratarea formei generale:

- un plafon foarte mare = efect neplacut

- ex: Fosele Ardetine din afara Romei, au fost ucii 343 de oameni de catre nazisti

- apasarea nu este atat de accentuata

C. Suprafete laterele - Peretii - inchiderea si compartmentarea spatiului

- zone laterale = presiune

- protectia laterala a unui spatiu

- 3 campuri de energie: 2 laterle + una centru

- 1+ 2= preluarea presiunii exteriorului

- interactiuni in functie de cum sunt tratate

- o forma dreptunghiulara , rectangulara , definit cu colturi

- forma mai clar definita, mai stabila

- nu e definita, cutia se deschide spre exterior ,este libera

- ex: FLW - spargerea cutiei = ferestre pe colt

A. Tipuri de efecte ale tripartiei verticale

1.efect de deschidere centrala

- rezistente structurala, efect psihologic,stabileste echilibru , deschidere centrala

- bosaje = zidarie din piatra cu rosturi de colt

2.efect de fanta

- ex: Mario Botta - Banca del Gotardo - Lugano

-ex: Le Corbusier - Curtea Suprema Chadingar

-ex : fanta vitrata ,ca o cascada de la lumina la Gara din Florenta

-ex : fatada cetatii fortificata - Lubech

- ex catedrale gotice si romanice ( catedrala - cladirea lui Dumnezeu)

3.Inchidere centrata

4.Inchidere totala

5. Deschidere totala

B.Directia inaltimii

- impactul legii gravitatiei

-tripartiei orizontale

1.regimul inferior face legatura cu solul sau cu pardoseala

2.registrul median sunt practicate majoritatea golurilor din fatada,da caracterul general al fatadei

3.proiectia acoperisului ( sau la interior legatura cu acoperisul

-simetric echilibrat,efect neutru

-efect ascendent, deoarce cele 3 registre sunt din ce in ce mai usoare( degradare la unitatea registrelor )

- efect descendent, rezulta 2 niveluri, apasare grea ( Louis Sullivan)

1.Efectul ascendent:

-ex: Palatul Medicii - Riccardi - Florenta

-ex: Palatele sec 17-18, baroc, clasic

-efect ascendent cand partea inferioara e mai grea, iar cea superioara din ce in ce mai usoara

-parterul cu goluri mici tratate cu materiale grele

-daca ferestrele nu sunt impartite rezulta efect descendent

-greutatea peretelui creste de sus in jos ,iar la ferestre invers

2.Efect descendent

- portic la parter

-golurile sunt din ce in ce mai mici de jos in sus, greutate mai mare

- Michelangelo - piata Capitoline - efect ascendent monumental, iar cladirile din lateral efect descendent

3.Fanta orizontala ( efecte de fanta )

- protectia interiorului

- ascendent

-descendent

-echilibru

Ex: FLW - Casele Preeriei - siguranta, echilibru ,efect ascendent

Raphael Mameo - Muzeul Wellesley -efect descendent

4.Efect de deschidere majora

-templul grec

- ex: intrarea de la universitatea din roma

Ex: Marcelo Piaccentini- arh oficial al lui Musolinni

5.Inchidere totala

6.Deschidere totala

C3.Tema adancimii

-reflecta relatiile dintre ext si interior

-compartimentare, inchidere

-Factori:

a) forma generala - perete plan , curb, verticla, inclinat - poate fi vazut ca un obstacol sau ca o expresie a echilibrului, de accea perioada clasica a preferat formele plane

- forma curba :

b) sistemul constructiv figurat aparent

c) golurile - pozitionare ,dimensionare, raport

d)articularea fatadei ( tratarea fatadei, a unor registre ,profile decorative, ornamente)

e) material, textura, culoare, reflexe de lumina

a)1.Problema Curburii

1.semn al interventiei umane asupra naturii

-fortele naturii, fluidele ( nivelul molecului ) rezutla forme curbe, neregulate

-forme regulate :la formele cristalinelor moleculare

- forma plana: echilibrul presiunilor - perioada clasica, predomina realitatea,platitudinea, expresia rationalitatii umane

2.Perioada barocului (baroce) - predomina linia curba - linia curba este linia vietii

- curbele sugereaza actiunea fortelor

-perioada elenistica romana ca si barocul sare in goticul tarziu







Politica de confidentialitate







creeaza logo.com Copyright © 2024 - Toate drepturile rezervate.
Toate documentele au caracter informativ cu scop educational.


Comentarii literare

ALEXANDRU LAPUSNEANUL COMENTARIUL NUVELEI
Amintiri din copilarie de Ion Creanga comentariu
Baltagul - Mihail Sadoveanu - comentariu
BASMUL POPULAR PRASLEA CEL VOINIC SI MERELE DE AUR - comentariu

Personaje din literatura

Baltagul – caracterizarea personajelor
Caracterizare Alexandru Lapusneanul
Caracterizarea lui Gavilescu
Caracterizarea personajelor negative din basmul

Tehnica si mecanica

Cuplaje - definitii. notatii. exemple. repere istorice.
Actionare macara
Reprezentarea si cotarea filetelor

Economie

Criza financiara forteaza grupurile din industria siderurgica sa-si reduca productia si sa amane investitii
Metode de evaluare bazate pe venituri (metode de evaluare financiare)
Indicatori Macroeconomici

Geografie

Turismul pe terra
Vulcanii Și mediul
Padurile pe terra si industrializarea lemnului



BOLTA
IMPLANTAREA SI EXECUTIA LUCRARILOR
EXIGENTE PT. CONSTRUCTII
Instructiuni privind avizarea investitiilor in constructii pe linia protectiei civile
Oteluri pentru armaturi
CALCULUL ARMATURII PLANSEULUI PESTE SUBSOL
Imbracaminti din beton de ciment rutier
TEHNOLOGIA LUCRARILOR DE CONSTRUCTII SI NORMELE DE PROTECTIE A MUNCII. STABILITRA COMPOZITIEI BETONULUI CALCULUL GRADULUI DE MATURIZARE AL BETONULUI



Termeni si conditii
Contact
Creeaza si tu